Παρασκευή 30 Ιουνίου 2023

Badminton (αντιπτέριση)

 Badminton (αντιπτέριση)

Tο badminton αποτελεί ένα από τα τέσσερα αθλήματα (Squash,πινκ πονγκ και τέννις είναι τα άλλα τρία) που παίζονται με ρακέτα και είναι με διαφορά το πιο γρήγορο.

Η αντιπτέριση έχει τις ρίζες της στην αρχαία εποχή. Αναφορές για ένα παρόμοιο παιχνίδι υπάρχουν από τον 5ο π.Χ. αιώνα στην Αρχαία Αίγυπτο, στην Αρχαία Ελλάδα αλλά και στην Κίνα, την Ινδία και Λαούς της Άπω Ανατολής. 

Οι σύγχρονες ρίζες του πρέπει να αναζητηθούν στην Ινδία την εποχή της βρετανικής αποικιοκρατίας. Βρετανοί στρατιώτες έφεραν το παιχνίδι στην Αγγλία. Αρχικά παιζόταν με μάλλινο μπαλάκι, αλλά σύντομα υιοθετήθηκε το φτερωτό μπαλάκι (φτερό), το οποίο ήταν γνωστό από  το battledore and shutllecock που παιζόταν στην Βρετανία.

Η σύγχρονη ονομασία του οφείλεται στον Δούκα του Μποφόρ και ειδικότερα στο κάστρο του όπου παιζόταν το άθλημα, με την ονομασία Πύργος του Μπάντμιντον το 1873.

 Οι πρώτοι επίσημοι κανόνες θεσπίστηκαν το 1893 από την Ένωση Μπάντμιντον της Αγγλίας ενώ το πρώτο τουρνουά έλαβε χώρα το 1899. Η IBF (Διεθνής ομοσπονδία μπάντμιντον) ιδρύθηκε το 1934 και αριθμούσε εννέα χώρες μέλη. Το άθλημα εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε Ολυμπιακούς Αγώνες το 1972 στο Μόναχο, ως άθλημα επίδειξης ενώ καθιερώθηκε επίσημα ως Ολυμπιακό Άθλημα το 1985. Στην Ελλάδα ήρθε το 1988.



ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ

Οι ρακέτες 

Η ρακέτα πρέπει να είναι ένα πλαίσιο που δεν θα ξεπερνά τα 680mm στο συνολικό μήκος και τα 230mm στο συνολικό πλάτος.





Το φτερό

Το φτερό μπορείνα είναι κατασκευασμένο από φυσικά ή συνθετικά υλικά και πρέπει να ζυγίζει από 4,74 μέχρι 5,50 γραμμάρια, να έχουν ομοιόμορφο μήκος 62 - 70 mm, οι κορυφές των πούπουλων να σχηματίζουν κύκλο με διάμετρο από 58-68 mm και η βάση διαμέτρου 25-28 mm και στρογγυλεμένη στο κάτω μέρος.







Το γήπεδο και το δίχτυ

Το γήπεδο πρέπει να είναι ορθογώνιο (13,40 m X 6,10 m) οριοθετημένο με γραμμές πλάτους 40mm .

Η κορυφή του διχτυού από την επιφάνεια του γηπέδου πρέπει να είναι 1,524 μέτρα στο κέντρο του γηπέδου και 1,55 μέτρα πάνω από τις πλάγιες γραμμές του διπλού.  Δεν πρέπει να υπάρχουν κενά μεταξύ των άκρων του διχτυού και των στύλων. Αν είναι απαραίτητο, το δίχτυ πρέπει να δένεται μέχρι κάτω στους στύλους.








Κλήρωση

Πριν από την έναρξη του παιχνιδιού, πρέπει να διεξάγεται κλήρωση και η πλευρά που κερδίζει την κλήρωση πρέπει να εξασκήσει το δικαίωμα της επιλογής  α)να σερβίρει ή υποδεχτεί πρώτος,  β)να ξεκινήσει το παιχνίδι στη μία πλευρά του γηπέδου ή την άλλη.

Σύστημα μέτρησης σκορ

1. Ένα match (συνάντηση) θα απαρτίζεται από τα νικητήρια από τρία games («γκέιμς»), εκτός αν έχει συμφωνηθεί αλλιώς . 

2. Ένα game θα κερδίζεται από την πλευρά που επιτυγχάνει πρώτη 21 πόντους, με εξαίρεση ό,τι προβλέπεται από τον Κανονισμό 4 και 5. 

3. Η πλευρά που κερδίζει ένα rally θα προσθέτει έναν πόντο στο σκορ τους. Μία πλευρά θα κερδίσει ένα rally, αν η αντίπαλη πλευρά υποπέσει σε fault («φόλτ») ή το φτερό σταματήσει να βρίσκεται εντός παιδιάς επειδή άγγιξε την επιφάνεια του γηπέδου εντός της πλευράς του γηπέδου του αντιπάλου. 

4. Αν το σκορ γίνει 20-όλα, η πλευρά που καταφέρνει να προηγηθεί πρώτη κατά δύο πόντους, θα κερδίσει εκείνο το game. 

5. Αν το σκορ γίνει 29-όλα, η πλευρά που θα κερδίσει τον 30ο πόντο θα κερδίσει το game.

6. Η πλευρά που κερδίζει ένα game, πρέπει να σερβίρει πρώτη στο επόμενο game.


Αλλαγή πλευράς γηπέδου

Οι παίχτες πρέπει να αλλάζουν πλευρά γηπέδου: 

1. στο τέλος του πρώτου game, 

2. στο τέλος του δεύτερου game, αν πρόκειται να υπάρξει τρίτο game και 

3. στο τρίτο game όταν μία πλευρά πετυχαίνει πρώτη 11 πόντους. 

4. Αν η πλευρά του γηπέδου δεν αλλάξει όπως υποδεικνύεται στον Κανονισμό , πρέπει να γίνει αμέσως μόλις ανακαλυφθεί το λάθος και όταν το φτερό θα είναι εκτός παιδιάς. Το υπάρχον σκορ πρέπει να παραμείνει.


Service

Σε ένα σωστό service: 

1. καμία πλευρά δεν πρέπει να προκαλέσει αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην εκτέλεση του service από τη στιγμή που ο server και ο receiver είναι έτοιμοι για το service. Με την ολοκλήρωση της προς τα πίσω κίνησης της κεφαλής της ρακέτας του server, κάθε καθυστέρηση της έναρξης του service (Κανονισμός 9.2), θα θεωρείται αδικαιολόγητη καθυστέρηση, 

2. ο server και ο receiver πρέπει να στέκονται εντός διαγωνίως αντίθετων περιοχών service (Διάγραμμα Α) χωρίς να αγγίζουν τις γραμμές που ορίζουν αυτές τις περιοχές, 

3. κάποιο τμήμα και των δύο ποδιών του server και του receiver πρέπει να παραμείνει σε επαφή με την επιφάνεια του γηπέδου σε στατική θέση από την έναρξη του service  και μέχρι αυτό να εκτελεστεί (Κανονισμός 9.3), 9.1.

4. η ρακέτα του server πρέπει να χτυπήσει αρχικά τη βάση του φτερού, 

5. ολόκληρο το φτερό πρέπει να είναι κάτω από τη μέση του server τη στιγμή που θα χτυπηθεί από τη ρακέτα του server. Η μέση πρέπει να θεωρείται ότι είναι μία εικονική γραμμή γύρω από το σώμα, στο ύψος του χαμηλότερου τμήματος της κατώτερης πλευράς του server, 

6. ο κορμός της ρακέτας του server τη στιγμή του χτυπήματος του φτερού πρέπει να είναι στραμμένος προς τα κάτω, 

7. η κίνηση της ρακέτας του server θα συνεχίσει προς τα εμπρός από την έναρξη του service (Κανονισμός 9.2) μέχρι αυτό να εκτελεστεί (Κανονισμός 9.3), 

8. η πτήση του φτερού πρέπει να είναι από τη ρακέτα του server προς τα επάνω για να περάσει το δίχτυ ούτως ώστε, αν δεν αναχαιτιστεί, θα προσγειωθεί στην περιοχή service του receiver (δηλ. επάνω ή μεταξύ των γραμμών που την ορίζουν) και 

 στην προσπάθεια για service, ο server δεν πρέπει να αστοχήσει το φτερό.

 9. Από τη στιγμή που οι παίχτες είναι έτοιμοι για το service, η πρώτη προς τα εμπρός κίνηση της κεφαλής της ρακέτας του server θα είναι η έναρξη του service. 9.3

 Από τη στιγμή που ξεκίνησε (Κανονισμός 9.2), το service έχει εκτελεστεί όταν το φτερό έχει χτυπηθεί από τη ρακέτα του server ή όταν, στην προσπάθεια να σερβίρει, ο server αστοχεί το φτερό. 

Ο server δεν πρέπει να σερβίρει πριν ο receiver είναι έτοιμος.

 Παρά ταύτα, θα θεωρείται ότι ο receiver ήταν έτοιμος αν επιχειρηθεί να απαντηθεί το service. 

Στα διπλά, κατά την εκτέλεση του service (Κανονισμός 9.2, 9.3), οι συναθλητές μπορούν να καταλάβουν οποιαδήποτε θέση εντός των πλευρών τους στο γήπεδο, που δεν εμποδίζει τον αντίπαλο server ή receiver να βλέπει. 


Απλό  (δύο αθλητές)

Περιοχές service και υποδοχής.

Οι παίχτες πρέπει να σερβίρουν από, και να υποδέχονται μέσα, στις αντίστοιχες δεξιές περιοχές service όταν ο server δεν έχει επιτύχει πόντο ή έχει επιτύχει ζυγό αριθμό πόντων σε εκείνο το game. 

 Οι παίχτες πρέπει να σερβίρουν από, και να υποδέχονται μέσα, στις αντίστοιχες αριστερές περιοχές service όταν ο server έχει επιτύχει μονό αριθμό πόντων σε εκείνο το game. 

Σειρά παιχνιδιού και θέση στο γήπεδο Σε ένα rally, το φτερό μπορεί να χτυπηθεί από τον server και τον receiver εναλλάξ, από οποιαδήποτε θέση στην πλευρά του διχτυού εκείνου του παίχτη, μέχρις ότου το φτερό πάψει να βρίσκεται εντός παιδιάς (Κανονισμός 15). 

Επιτυχία πόντων και εκτέλεση service 10.3.1

Αν ο server κερδίσει ένα rally (Κανονισμός 7.3), ο server επιτυγχάνει έναν πόντο. Τότε ο server θα σερβίρει ξανά από την άλλη περιοχή service. 

 Αν ο receiver κερδίσει ένα rally (Κανονισμός 7.3), ο receiver επιτυγχάνει έναν πόντο. Τότε ο receiver θα γίνει ο νέος server.


Διπλό (ανδρών, γυναικών ή μικτό)

Περιοχές service και υποδοχής 

1. Ένας παίχτης της πλευράς που σερβίρει πρέπει να σερβίρει από την δεξιά περιοχή service όταν η πλευρά που σερβίρει δεν έχει επιτύχει πόντο ή έχει επιτύχει ζυγό αριθμό πόντων σε εκείνο το game. 

2. Ένας παίχτης της πλευράς που σερβίρει πρέπει να σερβίρει από την αριστερή περιοχή service όταν η πλευρά που σερβίρει έχει επιτύχει μονό αριθμό πόντων σε εκείνο το game. 

3. Ο παίχτης της πλευράς που υποδέχεται ο οποίος σέρβιρε τελευταίος πρέπει να μείνει στην ίδια περιοχή service από όπου σέρβιρε τελευταία φορά. Το αντίστροφο πρότυπο πρέπει να ισχύει για τον συναθλητή του receiver. 

4. Ο παίχτης της πλευράς που υποδέχεται ο οποίος βρίσκεται στην διαγωνίως αντίθετη περιοχή service από τον server πρέπει να είναι ο receiver. 

5. Οι παίχτες δεν πρέπει να αλλάζουν τις αντίστοιχες περιοχές service μέχρις ότου κερδίσουν πόντο όταν η πλευρά τους σερβίρει. 

6. Το service σε κάθε σειρά εκτέλεσης service πρέπει να εκτελείται από την περιοχή service που ανταποκρίνεται στο σκορ της πλευράς που σερβίρει, εκτός από ό,τι προβλέπεται στους Κανονισμούς 


Σειρά παιχνιδιού και θέση στο γήπεδο 

Αφού το service απαντηθεί, σε ένα rally, το φτερό μπορεί να χτυπηθεί από οποιονδήποτε παίχτη της πλευράς που σερβίρει και οποιονδήποτε παίχτη της πλευράς που υποδέχεται εναλλάξ, από οποιαδήποτε θέση στην πλευρά του διχτυού εκείνου του παίχτη μέχρις ότου το φτερό πάψει να βρίσκεται εντός παιδιάς


Επιτυχία πόντων και εκτέλεση service 

1. Αν η πλευρά που σερβίρει κερδίσει ένα rally, η πλευρά που σερβίρει επιτυγχάνει έναν πόντο. Τότε ο server θα σερβίρει ξανά από την άλλη περιοχή service. 

2. Αν η πλευρά που υποδέχεται κερδίσει ένα rally, η πλευρά που υποδέχεται επιτυγχάνει έναν πόντο. Τότε η πλευρά που υποδέχεται θα γίνει η νέα η πλευρά που σερβίρει.


Ακολουθία εκτέλεσης service 

Σε κάθε game, το δικαίωμα εκτέλεσης service πρέπει να περνά αλλεπάλληλα: 

1. από τον αρχικό server που ξεκίνησε το game από την δεξιά περιοχή service 

2. στον συναθλητή του αρχικού receiver. Το service θα εκτελεστεί από την αριστερή περιοχή service. 

3. στον συναθλητή του αρχικού server 

4. στον αρχικό receiver 11.4.5. στον αρχικό server και ούτω καθεξής. 

5 Κανένας παίχτης δεν πρέπει να σερβίρει ή να υποδεχτεί εκτός σειράς, ή να υποδεχτεί δύο αλλεπάλληλα service στο ίδιο game, εκτός από ό,τι προβλέπεται από τους Κανονισμούς . 

6 Οποιοσδήποτε παίχτης της νικήτριας πλευράς μπορεί να σερβίρει πρώτος στο επόμενο game και οποιοσδήποτε παίχτης της ηττημένης πλευράς μπορεί να υποδεχτεί πρώτος στο επόμενο game.


Σφάλματα περιοχής service 

Ένα σφάλμα περιοχής service έχει συμβεί όταν ένας παίχτης: 

1. Έχει σερβίρει ή υποδεχτεί εκτός σειράς, ή 

2. Έχει σερβίρει ή υποδεχτεί από τη λάθος περιοχή service 

 Αν ανακαλυφθεί ένα σφάλμα περιοχής service, το σφάλμα πρέπει να διορθωθεί και το υπάρχον σκορ να παραμείνει.


FAULTS (ΣΦΑΛΜΑΤΑ) «Fault» θα είναι:

 13.1 αν ένα service δεν είναι σωστό (Κανονισμός 9.1), 

13.2 αν, σε service, το φτερό: 

13.2.1. πιαστεί στο δίχτυ και παραμείνει μετέωρο στην κορυφή του, 

13.2.2. αφού περάσει πάνω από το δίχτυ, πιαστεί στο δίχτυ, ή 

13.2.3. χτυπηθεί από τον συναθλητή του receiver, 

13.3 αν, εντός παιδιάς, το φτερό: 

13.3.1. προσγειωθεί εκτός των ορίων του γηπέδου (δηλ. όχι επάνω ή εντός των οριακών γραμμών), 

13.3.2. περάσει μέσα ή κάτω από το δίχτυ, 

13.3.3. αποτύχει να περάσει πάνω από το δίχτυ, 

13.3.4. αγγίξει την οροφή ή τους πλαϊνούς τοίχους, 

13.3.5. αγγίξει τα ρούχα του παίχτη ή τον ίδιο, 

13.3.6. αγγίξει οποιοδήποτε άλλο αντικείμενο ή πρόσωπο εκτός γηπέδου, (Όπου είναι απαραίτητο λόγω της κατασκευής του κτιρίου, η τοπική αρχή για την αντιπτέριση μπορεί, υποκείμενη στο δικαίωμα ένστασης της δικής της Ομοσπονδίας Μέλος, να δημιουργήσει διακανονισμούς που θα πραγματεύονται περιπτώσεις στις οποίες ένα φτερό αγγίζει ένα εμπόδιο). Κανονισμοί της Αντιπτέρισης Μέρος ΙΙ – Ενότητα 1 Α 8 Ενημέρωση: 1η Ιανουαρίου, 2009 

13.3.7. πιαστεί και κρατηθεί στη ρακέτα και κατόπιν εκσφενδονιστεί κατά την εκτέλεση του χτυπήματος, 

13.3.8. χτυπηθεί δύο φορές επιτυχώς από τον ίδιο παίχτη. Παρά ταύτα, το χτύπημα ενός φτερού στην κεφαλή και το πλέγμα της ρακέτας σε ένα χτύπημα δεν πρέπει να είναι «fault», 13.3.9. χτυπηθεί από έναν παίχτη και τον συναθλητή του επιτυχώς, ή

13.3.10. αγγίξει τη ρακέτα ενός παίχτη και δεν ταξιδέψει προς το γήπεδο του αντιπάλου,

 13.4 αν, εντός παιδιάς, ένας παίχτης: 

13.4.1. αγγίξει το δίχτυ ή τα στηρίγματά του με τη ρακέτα, τα ρούχα του ή ο ίδιος, 

13.4.2. εισβάλει στο γήπεδο του αντιπάλου πάνω από το δίχτυ με τη ρακέτα ή ο ίδιος, εκτός του ότι ο επιτιθέμενος μπορεί να ακολουθήσει το φτερό πάνω από το δίχτυ με τη ρακέτα στη ροή του χτυπήματος εφόσον το αρχικό σημείο επαφής με το φτερό είναι στην πλευρά του διχτύου του επιτιθέμενου, 

13.4.3. εισβάλει στο γήπεδο του αντιπάλου κάτω από το δίχτυ με τη ρακέτα ή ο ίδιος με τρόπο που ο αντίπαλος εμποδίζεται ή αποσπάται, ή 

13.4.4. εμποδίζει τον αντίπαλο, δηλ. αποτρέπει τον αντίπαλο από νόμιμο χτύπημα όπου το φτερό ακολουθείται πάνω από το δίχτυ, 

13.4.5. εσκεμμένα αποσπά τον αντίπαλο με κάθε ενέργεια όπως φωνάζοντας ή κάνοντας χειρονομίες, 

13.5 αν ένας παίχτης είναι ένοχος για απροκάλυπτες, επαναλαμβανόμενες ή επίμονες παραβάσεις κατά τον Κανονισμό 16.


14. LETS 

14.1 «Let» πρέπει να ανακοινώνεται από τον διαιτητή, ή από τον παίχτη (αν δεν υπάρχει διαιτητής), για να παυτεί το παιχνίδι. 

14.2 «Let» πρέπει να είναι, αν: 

14.2.1. ο server σερβίρει πριν ο receiver είναι έτοιμος (Κανονισμός 9.5), 

14.2.2. κατά το service, ο receiver και ο server σφάλουν αμφότεροι, 

14.2.3. αφού απαντηθεί το service, το φτερό: 

14.2.3.1. πιαστεί πάνω στο δίχτυ και παραμείνει μετέωρο στην κορυφή του, ή 

14.2.3.2. αφού περάσει πάνω από το δίχτυ πιαστεί στο δίχτυ, 

14.2.4. κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, το φτερό διαλυθεί και η βάση αποκολληθεί πλήρως από το υπόλοιπο φτερό, 

14.2.5. κατά τη γνώμη του διαιτητή, το παιχνίδι αποδιοργανώνεται ή ένας παίχτης της αντίπαλης πλευράς αποσπάται από τον προπονητή, 

14.2.6. ένας κριτής γραμμών δεν έχει άποψη και ο διαιτητής δεν μπορεί να αποφασίσει, ή 14.2.7. διαδραματιστεί οποιαδήποτε απρόοπτη ή τυχαία κατάσταση. 

14.3 Όταν συμβεί ένα «let», το παιχνίδι από τη στιγμή του τελευταίου service δεν μετράει και ο παίχτης που σέρβιρε τελευταίος πρέπει να σερβίρει ξανά.


15. ΦΤΕΡΟ ΕΚΤΟΣ ΠΑΙΔΙΑΣ 

Το φτερό είναι εκτός παιδιάς όταν: 

15.1 προσκρούει στο δίχτυ ή τον στυλοβάτη και αρχίζει να πέφτει προς την επιφάνεια του γηπέδου στην πλευρά του διχτυού του επιτιθέμενου, 

15.2 χτυπάει στην επιφάνεια του γηπέδου, ή 

15.3 ένα «fault» ή ένα «let» έχει συμβεί.


16. ΣΥΝΕΧΕΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙ, ΑΝΤΙΑΘΛΗΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ & ΠΟΙΝΕΣ 

16.1 Το παιχνίδι πρέπει να είναι συνεχές από το πρώτο service μέχρι να ολοκληρωθεί το match, εκτός από ό,τι επιτρέπεται από τους Κανονισμούς 

16.2 και 16.3. 

16.2 Διαλείμματα: 16.2.1. που δεν υπερβαίνουν τα 60 δευτερόλεπτα κατά τη διάρκεια κάθε game όταν το σκορ που προηγείται φτάνει τους 11 πόντους, και 16.2.2. που δεν υπερβαίνει τα 120 δευτερόλεπτα μεταξύ του πρώτου και του δεύτερου game και μεταξύ του δεύτερου και του τρίτου game θα επιτρέπονται σε όλα τα match. (Για ένα match που μεταδίδεται τηλεοπτικά, ο Επιδιαιτητής μπορεί να αποφασίσει πριν από το match ότι τα διαλείμματα κατά τον Κανονισμό 16.2 είναι υποχρεωτικά και πάγιας διάρκειας). 

16.3 Παύση του παιχνιδιού 

16.3.1. Όποτε απαιτηθεί από περιστάσεις εκτός του ελέγχου των παιχτών, ο διαιτητής μπορεί να παύσει το παιχνίδι για όση διάρκεια θεωρήσει ο διαιτητής απαραίτητο. 

16.3.2. Κάτω από ειδικές συνθήκες ο Επιδιαιτητής μπορεί να συμβουλέψει τον διαιτητή να παύσει το παιχνίδι. 

16.3.3. Αν το παιχνίδι παυτεί, το υπάρχον σκορ θα παραμείνει και το παιχνίδι θα συνεχιστεί από εκείνο το σημείο.

 16.4 Καθυστέρηση στο παιχνίδι 

16.4.1. Το παιχνίδι δεν πρέπει να καθυστερεί κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες με τρόπο που θα δώσει στον παίχτη τη δυνατότητα να ανακτήσει τις δυνάμεις ή την αναπνοή του ή να λάβει οδηγίες. 

16.4.2. Ο διαιτητής πρέπει να είναι ο αποκλειστικός κριτής οποιασδήποτε καθυστέρησης στο παιχνίδι.

 16.5 Οδηγίες και εγκατάλειψη του γηπέδου 

16.5.1. Μόνο όταν το φτερό δεν είναι εντός παιδιάς (Κανονισμός 15), πρέπει να επιτρέπεται στον παίχτη να λαμβάνει οδηγίες κατά τη διάρκεια του match. 

16.5.2. Κανένας παίχτης δεν πρέπει να εγκαταλείψει το γήπεδο κατά τη διάρκεια του match χωρίς την άδεια του διαιτητή, εκτός κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων που περιγράφονται στον Κανονισμό 16.2.

 16.6 Ένας παίχτης δεν πρέπει να:

 16.6.1. προκαλεί εσκεμμένα καθυστέρηση ή παύση του παιχνιδιού, 

16.6.2. μετατρέπει ή καταστρέφει εσκεμμένα το φτερό με σκοπό να μεταβάλει την ταχύτητα ή την πτήση του, 

16.6.3. συμπεριφέρεται με προσβλητικό τρόπο, ή 

16.6.4. είναι ένοχος αντιαθλητικής συμπεριφοράς που δεν καλύπτεται διαφορετικά από τους Κανονισμούς της Αντιπτέρισης.


Διαχείριση παραβάσεων

 16.7.1. Ο διαιτητής πρέπει να διαχειρίζεται οποιαδήποτε παράβαση του Κανονισμού 16.4, 16.5 ή 16.6: 

16.7.1.1. απευθύνοντας προειδοποίηση στην πλευρά που παραβατεί, 

16.7.1.2. χρεώνοντας fault στην πλευρά που παραβατεί, αν έχει ήδη προειδοποιηθεί. Δύο τέτοια faults από μία πλευρά πρέπει να θεωρούνται παράβαση κατ’ επανάληψη, ή 

16.7.2. σε περιπτώσεις απροκάλυπτης προσβολής, προσβολών κατ’ επανάληψη ή παράβασης του Κανονισμού 16.2, ο διαιτητής πρέπει να χρεώσει fault στην πλευρά που παραβατεί και πρέπει να αναφέρει την προσβάλλουσα πλευρά αμέσως στον Επιδιαιτητή, ο οποίος θα έχει την εξουσία να αποβάλλει την προσβάλλουσα πλευρά από το match.


17. ΑΞΙΩΜΑΤΟΥΧΟΙ ΚΑΙ ΕΦΕΣΕΙΣ 

17.1 Ο Επιδιαιτητής πρέπει να έχει τη συνολική ευθύνη για τη διοργάνωση ή το γεγονός του οποίου το match αποτελεί μέρος. 

17.2 Ο διαιτητής, όπου ορίζεται, πρέπει να έχει την ευθύνη του match, του γηπέδου και της άμεσης περιμέτρου του. Ο διαιτητής πρέπει να αναφέρει στον Επιδιαιτητή. 

17.3 Ο κριτής service πρέπει να ανακοινώνει τα service faults που γίνονται από τον server, εφόσον συμβούν (Κανονισμός 9.1). 

17.4 Ένας κριτής γραμμών πρέπει να υποδεικνύει εάν ένα φτερό προσγειώθηκε «μέσα» ή «έξω» ως προς την γραμμή/τις γραμμές που τους ανατέθηκαν. 

17.5 Η απόφαση ενός αξιωματούχου θα είναι τελεσίδικη σε όλες τις καταστάσεις για τις οποίες εκείνος ο αξιωματούχος είναι υπεύθυνος εκτός αν, κατά την άποψη του διαιτητή, είναι πέραν λογικής αμφιβολίας ότι κάποιος κριτής γραμμών έχει λάβει εσφαλμένη απόφαση, οπότε ο διαιτητής οφείλει να παρακάμψει την απόφαση του κριτή. 

17.6 Ένας διαιτητής πρέπει να: 

17.6.1. υποστηρίζει και επιβάλλει τους Κανονισμούς της Αντιπτέρισης και, ειδικότερα, πρέπει να ανακοινώνει «fault» ή «let» εφόσον συμβαίνουν, 

17.6.2. αποφαίνεται για κάθε ένσταση που έχει να κάνει με μία διαφωνία, αν γίνει πριν εκτελεστεί το επόμενο service, 

17.6.3. σιγουρεύεται ότι οι παίχτες και οι θεατές παραμένουν πληροφορημένοι για την εξέλιξη του match, 

17.6.4. ορίζει ή αντικαθιστά κριτές γραμμών ή έναν κριτή service σε συνεννόηση με τον Επιδιαιτητή, 

17.6.5. φροντίζει ώστε, όποτε δεν είναι ορισμένος άλλος αξιωματούχος, να έρθουν εις πέρας τα καθήκοντα εκείνου του αξιωματούχου, 

17.6.6. φέρνει εις πέρας τα καθήκοντα του αξιωματούχου ή να ανακοινώνει «let», όποτε ένας διορισμένος αξιωματούχος δεν έχει άποψη,

 17.6.7. καταγράφει και αναφέρει στον Επιδιαιτητή όλα τα ζητήματα σχετικά με τον Κανονισμό 16 και

 17.6.8. αναφέρει στον Επιδιαιτητή όλες τις απορριφθείσες ενστάσεις μόνο σχετικά με αμφισβητήσεις κανονισμών. (Τέτοιες ενστάσεις πρέπει να γίνονται μόνο πριν εκτελεστεί το επόμενο service ή, αν συμβεί στη λήξη του match, πριν η πλευρά που ενίσταται εγκαταλείψει το γήπεδο).

Οι βασικές δεξιότητες στο badminton

Εκμάθηση βασικών τεχνικών δεξιοτήτων στο forehand και στο backhand: 2.1 Λαβές ρακέτας / Τεχνικές κρατήματος 2.2 Net shot / Κτύπημα από το δίκτυ προς το αντίπαλο δίκτυ 2.3 Drive / Κτύπημα παράλληλα με το έδαφος 2.4 Lift / Κτύπημα από το δίκτυ προς την αντίθετη τελική γραμμή 2.5 Smash / Επιθετικό κτύπημα προς τα κάτω προς την αντίπαλη περιοχή 2.6 Service / Κτύπημα έναρξης παιχνιδιού 2.7 Clear / Κτύπημα από πίσω προς την αντίθετη τελική γραμμή 2.8 Κτυπήματα διαφορετικής πλευράς και διαφορετικής κατεύθυνσης 

ΠΗΓΕΣ – ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ηλεκτρονικές πηγές:

 ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ, tennisit, myphone




Βιβλιογραφία:


Εφημερίδες:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Κύριοι στόχοι της  Φυσικής Αγωγής   στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση,  είναι η ενίσχυση της υγείας του μαθητή...